Trening na masę

Trening jest bardzo ważną kwestią zarówno w okresie redukcji tkanki tłuszczowej jak i przy budowaniu masy – w obydwóch tych etapach sama dieta oraz odpowiednia suplementacja nie są wystarczające. W przypadku budowania masy mięśniowej nadwyżka kaloryczna w połączeniu z solidnym treningiem powinny przynieść wymierne rezultaty. Podczas budowania masy powinniśmy w trakcie treningu wykonywać mniejszą ilość powtórzeń z większym ciężarem, który powinien być stopniowo zwiększany, żeby mięśnie się nie „przyzwyczaiły”. Warto też pamiętać o urozmaiceniu treningu, zmieniając ćwiczenia. Nie należy zaniedbywać żadnej partii mięśniowej, jednak najbardziej warto pamiętać o tych największych mięśniach. Jako przykładowe ćwiczenia w treningu na masę warto podać wyciskanie sztangi na ławce (na klatkę piersiową), prostowanie przedramion w opadzie tułowia (triceps) lub podciąganie się na drążku w szerokim nachwycie (plecy). Ważnym etapem w budowaniu masy mięśniowej jest również regeneracja, ponieważ w jej trakcie mięśnie rosną.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.