Seryna

Seryna to po prostu aminokwas wywodzący się z glicyny, wchodzący w skład protein (tak samo jak np. kazeina). W organizmie człowieka kumulowana jest w mózgu. Naturalna seryna zawarta jest w orzechach, nasionach lnu, pestkach dyni, pestkach słonecznika, w roślinach strączkowych, rybach, serach, sezamie. Najbogatszym jej źródłem jest żelatyna. Seryna odpowiedzialna jest za pracę neuronów, poprawia koncentrację, bierze udział w metabolizmie komórek i tłuszczy, przyczynia się do produkcji białek i cukrów, stanowi jeden z elementów tworzących osłonkę mielinową komórek nerwowych, łagodzi dolegliwości bólowe, niweluje związki tłuszczowe co stanowi element profilaktyki niedrożności naczyń krwionośnych, rozwija i zapobiega utracie tkanki mięśniowej. Zaleca się, aby dobowa dawka seryny nie przekraczała 30mg/kg masy ciała. Niedobór seryny następuje jedynie w wyniku ciężkiej choroby lub skrajnego niedożywienia. Objawia się to spadkiem nastroju, niekiedy pojawiają się stany depresyjne. Przedawkowanie nie wywołuje znaczących objawów.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.