Plan treningowy na siłe

Głównym założeniem planu treningowego na siłę jest odpowiednia stymulacja układu nerwowego, polegająca na takim treningu, który opiera się na możliwie jak najniższych liczbach powtórzeń przy takiej częstotliwości treningu, która w założeniu pozwala daną partię mięśni trenować nawet 3-4 razy w tygodniu. Jaka jest w tym rola układu nerwowego? Otóż w wyniku adaptacji stymulowane są włókna mięśniowe, dzięki czemu zachodzi możliwość wykorzystywania podczas ćwiczeń coraz większego obciążenia. Zanim szczegółowo zaczniemy planować cały cykl treningowy warto jest poznać swoją maksymalną siłę potrzebną do wykonania pięciu powtórzeń danego ćwiczenia. Dodatkowo dla lepszej wiedzy warto jest zapoznać się z siłą potrzebną do wiosłowania sztangą, wyciskania żołnierskiego oraz podciągania na drążku. Znając maksymalne obciążenie układamy plan treningowy tak, by z tygodnia na tydzień systematycznie zwiększać obciążenia aż do momentu kiedy osiągniemy maksimum. Jeżeli nie jesteśmy w stanie wykonać założonej liczny powtórzeń przy danym obciążeniu należy wrócić do poprzedniego i próbować jeszcze raz.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.