Jak dawkować kreatyne

Kreatyna należy do najpopularniejszych środków wspomagających stosowanych przez kulturystów. Istnieją trzy sposoby przyjmowania tego suplementu: cykl kreatynowy z fazą nasycenia, cykl kreatynowy bez fazy nasycenia, dawkowanie dni treningowe-dni nietreningowe, dawkowanie okołotreningowe, dawkowanie codzienne. Nie ma jednego najlepszego sposobu dawkowania, bowiem wszystko zależy od indywidualnych cech i predyspozycji danej osoby. Optymalną ilość przyjmowanej substancji umownie wylicza się ze wzoru 0, 07xmasa ciała w kilogramach=dzienna dawka kreatyny wyrażona w gramach. Cykl przyjmowania tego suplementu diety powinien wynosić 4-8 tygodni, natomiast sama substancja musi być przechowywana w ciemnym, szczelnym i suchym opakowaniu. Absolutnie kreatyna nie jest wskazana osobom cierpiącym ma różnego rodzaju choroby nerek, ponieważ działanie preparatu w dużej mierze opiera się na zatrzymywaniu wody, co znacząco utrudnia proces filtracji. Każdy kto ćwiczy wie jak wielkie znaczenie ma nawadnianie organizmu podczas wysiłku fizycznego.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.