Dawkowanie aminokwasów BCAA

BCAA jest aminokwasem należącym do grupy egzogennych, czyli takich których organizm człowieka nie jest w stanie samodzielnie wytworzyć, dlatego zachodzi potrzeba dostarczania ich z zewnątrz np. w suplementach diety. Odpowiednio spożywana ilość BCAA wspomaga budowanie masy mięśniowej, spalanie tkanki tłuszczowej, eliminuje zmęczenie wywołane intensywnym treningiem, są w stanie dostarczyć energii wyczerpanemu organizmowi. Najlepszą porą na przyjmowanie tego typu suplementu diety będą godziny poranne, gdyż po nocnym odpoczynku organizm aktywuje proces rozpadu białek mięśniowych, poszukując w ten sposób alternatywnego źródła energii. Dobrym pomysłem jest również zażycie BCAA bezpośrednio przed treningiem, co pozwoli odpędzić uczucie zmęczenia, zwiększyć wydajność i długość podejmowanych ćwiczeń. Dzienna dawka suplementu aminokwasowego waha się w przedziale 5-50 gram, w zależności od masy ciała, aktywności fizycznej, uprawianej dyscypliny sportu, ilości i intensywności ćwiczeń. Powszechnie stosuje się przelicznik 0, 5-1 grama na każde 10 kilogramów wagi.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.